När det brinner är det för sent.


När man flyttar måste man rota bland lådor och vindsförråd. Detta gjorde jag för några
veckor sedan. När jag gick där och rotade kom jag att tänka på en affish som sitter uppe
på vinden. Jag har aldrig riktigt tagit någon notis om den utan mer betraktat den som
nåt gammalt och fult som suttit uppe under flera generationer.
Men en dag tog jag mig en tid till att studera den, och insåg att rent grafiskt den är
den rätt fantastisk!
Det är den Svenska Brandskyddsföreningen som informerar om brandsäkerhet.
Gissar på att den suttit där sedan 50-talet?
Se bara hur typografin tillsammans med färg och illustration är uppbyggd. Jag skulle vid
första anblick tro att det är en filmaffisch.
Med sina småritade illustrationer om brandsäkerhet.
Varningsfärgerna. Blått och rött.
Enkla meningar.
Den här är min favorit. Jag kallar den "Emot i dushen".
Affishen i sin helhet. Så nu kan du allt om bransäkerhet!
Så nästa gång du besöker din vind, ta en extra titt!
En bonusbild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0