Konst för konstens skull. Mer konst åt folket!

Jag går tyvärr alldeles för sällan på museum. Speciellt konstmuseum. Men förra helgen

var jag på Göteborgs Konstmuseum . Man fick en röd prick på handen precis som när

man märker en tavla när den blivit köpt.

Då man inte riktigt har ekonomin att köpa dessa vackra tavlor, får man nöja sig med vykort istället.

Vilket går bra det med!
Här kan man se storheter som Rembrandt. Jag är rätt stolt över mitt holländska släkte.

Tänk att få drapera sig i konst! Hittade en Munch-pin!

Behöver jag ens nämna namnet?

Mannen som kunde måla de mest underliga och fantastiska målningar.

Den här bilden är helt fantastisk, jag trodde inte riktigt mina ögon när jag såg den, han slutar aldrig att förvåna, men fyller man 90, så gör man! Titta noga!

 

 

Jag avslutar med två filmer vilka illustrerar hans konstnärskap från dokumentären

Le mystère Picasso.

http://www.youtube.com/watch?v=E94BFivA4tA&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=D-ESf1hqisQ


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0